Raceverslag

20 Oktober 2007 - Open NK Lelystad

Na een half jaar afwezigheid waren we toch weer afgereisd naar Lelystad. Er werd toch om een titel gestreden. Een titel die we in 2004 wonnen. Het deelnemersveld viel niet tegen met 21 stockcars.

De 1e manche ging redelijk, de auto lag nog niet perfect, maar we eindigden toch op de 4e plaats.

De 2e manche vielen we uit na een akkefietje met nummer 16, John van ’t Veer.

De 3e manche lag de auto weer iets beter en eindigden we op de 6e plaats.

De finale moesten we vanaf de 10e positie beginnen. 5e rij buitenop. De 1e start werd stop gezet en terwijl nog niet iedereen op zijn plek stond werd de start weer vrijgegeven. De eerste ronden waren vrij chaotisch, halverwege lagen we 6e en die plaats behielden we tot het einde. Nederlands Kampioen werd
Willie Peeters voor Louw Wobbes en John van ’t Veer.

Als afsluiter werd de sponsorrace verreden. Het was inmiddels gaan regenen. In de sponsorrace moeten de eerste 3 van de NK voorop starten met een ronde achterstand. Met behulp van Meester Martin hadden we weer wat aan de afstelling gesleuteld, de auto lag nu perfect en we gingen als een speer door het veld. We pakten al gauw de eerste plek en liepen in op de nummer 1 en 2 van de NK die met een handicap waren gestart. Halverwege kwam Henk-Jan Ronitz opzetten en wist ons 3 ronden voor het eind te passeren. Henk-Jan Ronitz won de race en wij werden 2e. Nico had zijn auto nu ook redelijk voor elkaar en eindigde 6e.

Gelijk na de finish constateerde onze chefmonteur Wilfred dat Ronitz met een illegale band gereden had. Meerdere rijders en monteurs hadden dit geconstateerd. In Lelystad hoort men via het technische reglement van de BVSR te rijden en zijn we verplicht om rechts achter met een Hoosier sportsman te rijden. Na afloop hebben Eef en Wilfred geprotesteerd bij de wedstrijd leider, die gaf hen gelijk maar stuurde hen naar de Hoofd Technische Commissie, die gaf hen ook gelijk en zou met het bestuur overleggen. Na overleg had het bestuur besloten dat de BVSR het maar op moest lossen. Aangezien we een BVSR lid in ons team hebben zijn we toen met hem naar het bestuur gegaan. Het bestuur gaf ons u ook gelijk en zou het nu regelen met de wedstrijdleiding. Daarna is er in de kantine een akkefietje ontstaan tussen ons BVSR-lid en het bestuur, wat neits meer met dit voorval te maken had. Het bestuur trok zijn beslissing terug en Ronitz mocht zijn plek behouden.

Met een bestuur die zijn eigen reglement niet naleeft en op vele punten niet eens kent heeft ons team weinig zin om nog door te gaan rijden. We willen graag een eerlijke competitie. We vinden Lelystad een hele leuke baan om te rijden en er zitten ook een hoop goede mensen in deze organisatie, maar tegen het bestuur kan niemand op.

Klik hier om het raceverslag van Venray 7 oktober 2007 te lezen

Klik hier om het raceverslag van Engeland World Masters Northampton 2007 te lezen

Klik hier om het raceverslag van Warneton 1 en 2 september 2007 te lezen

Klik hier om het raceverslag van Venray 18 en 19 augustus 2007 te lezen

Klik hier om het raceverslag van Venray 22 juli 2007 te lezen

Klik hier om het raceverslag van Warneton 7 en 8 juli 2007 te lezen

Klik hier om het raceverslag van Venray 28 mei 2007 te lezen

Klik hier om het raceverslag van Skegness, Engeland van 12 en 13 mei 2007 te lezen

Klik hier om het raceverslag van 15 april 2007 te lezen

Klik hier om over de start van het seizoen 2007 te lezen

Klik hier om het raceverslag van het seizoen 2006 te lezen

Klik hier om het raceverslag van Worldcupweekend Venray 19 en 20 augustus 2006 te lezen

Klik hier om het raceverslag van Venray 24 september 2006 te lezen


Klik hier om het raceverslag van Lelystad, zondag 27 augustus 2006 te lezen

Klik hier om het raceverslag van 16 en 17 april 2006 te lezen

Klik hier om het raceverslag van 19 maart 2006 te lezen